Ajelinpa huvikseni Tampereelle Ellen kanssa lammasmarkkinoille. Ihana pieni tapahtuma, harmi vain, ettei koiranäytöksiä ollut tänään. Otsan rypistys Huominen menee Helmin turnauksessa ja pentujen katsojien kanssa.

Katseltiin lampaankerintää; aika näpsäkästi se menee, kun sen osaa. En taida fiskarsseillani saada edes tripla-ajassa... Yhdellä lampaalla oli aivan samanlainen villa kuin Chewiella, pitkä ja suora. Siellä oli myös pari ruskeaa lammasta, joskus vielä sellaisen tahdon. (Mutta ei kerrota isännälle r015.gif ) Siellä oli myös kehruu"näytöksiä", mulle näytettiin, miten karstataan ja miten siitä sitten värttinällä tehtiin lankaa. Wau, kyllä oli taitavia! Olin siellä kuin lapsi karkkikaupassa. a080.gif Ostin sieltä myös lammasmakkaraa ja karitsan jauhelihaa ja ihastelin aivan ihania taljoja. Tekis mieli ostaa sitä ja tätä, mutta taidetaan aloittaa ihan vaan karstoilla ja värttinällä.

Elo Solessa on suht rauhallista. Lampaat ja vuohet menevät aika hyvin yksiin, edelleen karsinoiden väliovi on rikki, mutta ajattelin ottaa sen kokonaan pois. Jos tulee jotain ongelmaa, teen sitten uuden ja vahvemman oven. Pikkaisen olen puuttunut laumajärjestykseen; silloin , kun mä olen paikalla, ei kukaan sano kenellekään MITÄÄN. Paitsi minä. a010.gif Ulkona eivät syö samasta heinäkasasta, mutta jos mä olen välissä, syövät ihan rauhassa samasta nipusta. Pari kertaa ovat vähän sarvea näyttänyt, mutta lopettaneet, kun älähdän. Edelleenkin toivon todella, että yhteiselo jatkuu yhtä hyvänä. Kovin tekisi mieli astuttaa noita, mutta se taitaa vetää pakan sekaisin. d030.gif