Naksu poiki eiken 3 karitsaa, joista 2 löytyi kalvojen sisältä kuolleina.  Aamulla se ei näyttänyt mitään merkkejä lähestyvästä poikimisesta, söi hyvin, märehti ja oli normaali itsensä. Lähdin käymään nuorimmaisen kanssa neuvolassa ja kun tulin kotiin oli näky kammottava. Se yksi karitsa oli puhtaaksi nuoltu ja hyvin hoidettu, mutta se oli ehkä liikaa keskittynyt siihen yhteen, eikä huomannut, kun muut tulivat ulos. Yritin niitä elvyttää, mutta kuolleita ne oli. Ja toinen niistä kuolleista oli uuhi ja mä nii-in olen odottanut ruskeaa uuhta meille.  Kaikki karitsat olivat siis ruskeita, ihanilla valkoisilla kuvioilla. Se ainokainenkin oli alussa vähän heikko, kesti kauan, ennenkuin nousi jaloilleen. Se olisi luultavasti tarvinnut vetoapua, saattoi olla kauan kanavassa. Ternit annoin sille ruiskulla ja laitoin vähän hunajaa suuhun. Siitä se sitten piristyi hienosti. 

Nyt kyllä pelottaa seuraavat poikimiset. Mä kun olen rampannut tuolla aika paljon ja kun kerran olen tunnin pois kotoa, niin käy näin.